maandag 19 mei 2014

De cirkel is rond...

De laatste dagen in Eversdal laerskool waren voor mij zeer rustig. Mijn lessen en project waren afgerond dus ik installeerde me in de leraarskamer. Daar werkte ik aan mijn portfolio en andere taken.

Vrijdag werd in de school het 'speseryenprojek' opgestart met een leuke show! Bij het speseryenprojek is het de bedoeling dat de leerlingen zoveel mogelijk kruiden verkopen en zo geld inzamelen voor de school. De leerlingen worden gemotiveerd met mooie prijzen: de leerling die het meeste specerijen verkoopt, krijgt een Ipad! Daarnaast is er ook een gsm, een pizzaparty en nog veel meer te winnen. Een leerkracht legde me uit dat zonder de prijzen de leerlingen veel minder verkopen. Geld brengt nog meer geld op dus!
Tijdens de show werd er een quiz georganiseerd. Mnr. Arangies (de directeur) en een andere leerkracht zaten in het ene team en het andere team bestond uit de winnares van masterchef S-A! De show was grappig (voor de kinderen althans) en de leerkrachten leefde zich enorm in!
Als extra motivatie mogen de leerlingen op de dag dat de resultaten bekend gemaakt worden in hun gewone kleren naar school kom, dit werd met groot gejuich onthaald!


Het schoolkoor
De meisjes van 7A3 tijdens de show
 
De twee quizteams
Afscheid nemen van de klas en de leerkrachten was minder emotioneel dan in Klapmuts. Toch zal ik de jongens en meisjes van 7A3 niet vergeten en ook mnr. Jacobus zal ik me blijven herinneren.

Vrijdagavond gingen we eten in 'Mama Africa' in Kaapstad. Deze laatste avond met ons gastgezin was zeer geslaagd! Het eten was lekker en het Afrikaanse groepje dat kwam optreden zorgde voor de juiste sfeer. De bandleden waren allemaal voormalige inwoners van een township, door muziek te spelen willen ze hun brood op een eerlijke en respectvolle manier verdienen. Mooi om te zien!

Gisteren - zaterdag - stapten Leentje en Melissa op het vliegtuig richting Brussel en verhuisden Chiméne, Angelique, Tom en ik naar Wellington. Kris en Lize - mijn eerste gastouders - verwelkomden ons met open armen. Nu is de cirkel rond, ik eindig mijn avontuur waar het begon...

De laatste week in Zuid-Afrika is ingegaan en het einde komt nabij. Ik kijk er enorm naar uit om terug naar België te gaan maar ik zal de mensen, de omgeving, de sfeer en de warmte in Zuid-Afrika missen! Dit was dé ervaring van mijn leven, ik zou het zo opnieuw doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten