woensdag 23 april 2014

Eversdal laerskool: een hele andere wereld...

Op Paasmaandag kwam Albert Hoek ons ophalen voor onze tweede verhuis. Met spijt in ons hart moesten we afscheid nemen van Charlene en Steven! Gelukkig hebben we goede opvolgers om de boel daar levendig te houden! Leentje, Melissa, Chimène en Angelique verblijven nu in Anura landgoed. Iets zegt mij dat het decibelgehalte daar zal toenemen de komende weken!

Tom en ik wonen nu bij Carin en Marines in Eversdal. Een vriendelijk koppel dat in een gezellig wijkje woont. Het huis is niet heel groot maar wel enorm gezellig! Carin en Marines verloofden zich enkele weken geleden dus er heerst veel liefde in ons huisje! 
We hebben ook het gezelschap van twee katten, Spaghetti en Lillo , en Coco, een lieve puppy. Coco is enorm speels en begrijpt het principe 'luisteren' nog niet, dat resulteerde in een plasje in mijn kamer.
Mijn kamer is heel gezellig en ik kan al mijn prulletjes en schoolgerief uitstallen. 

Maandagavond gingen we eten in een Thais restaurant, enorm lekker maar elk gevoel in mijn mond verdween na het eten van zulk pikant eten! De wijn vloeide rijkelijk en we voelden ons direct op ons gemak bij deze twee leuke mensen.

Gisteren - dinsdag - gingen we voor de eerste keer naar onze nieuwe school, Eversdal Laerskool. Het verschil met de school in Klapmuts is enorm! De school is heel groot, heeft computer- en Ipadlokalen, een rugbyterrein, een hockeyterrein en tennisbanen. Ik observeer nu in klas 5A. Hoewel ze jonger zijn dan de leerlingen waaraan ik normaal lesgeef, is het wel eens leuk om aan jongere kinderen les te mogen geven.
Deze week moeten we vooral observeren, na de vakantieweek mogen we enkele lessen geven. 
Mvr. Rina schakelde mij direct in om enkele administratieve taakjes over te nemen. Zo moest ik werkbundels verbeteren en een planning overtypen, niet het meest spannende werk maar ik voelde me wel nuttig. 
's Avonds maakten Tom en ik spaghetti bolognese, van een goede binnenkomer gesproken!


Vandaag woonden we een presentatie over het nut van boeken lezen bij. Een schrijfster kwam praten en de leerlingen dachten na waarom lezen zo goed is. Afsluiten gebeurde met een leuk motiverend liedje!
Hieronder kan je het bekijken:



Binnen twee dagen is het weer vakantie. Carin vertelde ons dat het zeer ongewoon is dat er slechts drie weken tussen de twee vakanties vallen. Na de vakantie blijven Tom en ik nog twee weken in Eversdal, dan nog een weekje in Wellington en keren we al terug huiswaarts.

De tijd gaat hier enorm snel vooruit! Dat komt door al dat amuseren zeker? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten